Niet beïnvloede dieren
Fayersheide
veldsprinkhaan
De bruine sprinkhaan houdt zich vast aan de messcherpe rand, door het diafragma tot een dunne lijn geslepen; zijn gestreepte pantser vangt het licht, alsof hij balanceert tussen aanwezigheid en verdwijnen.
- Aperture: f/2.8
- Camera: Canon EOS 5D Mark IV
- Shutter speed: 1/400s
- ISO: 320
- Photo taken: 20 August, 2023 16:39:13
- Exposure bias: 0/1EV
- Flash fired: No
- Focal length: 100/1mm
Reacties
Een foto waar je bij het maken zo te zien goed over hebt nagedacht, door de juiste positie in te nemen heb je met open diafragma zowel de belangrijkste delen van de sprinkhaan in focus maar ook die dunne lijn van het blad waar hij zich aan vasthoudt. De weglopende zachte onscherpte zorgt voor een sfeervolle tegenhanger hiervan. Mooi gedaan.
Je hebt je foto ingezonden in het formaat 500x750px, dat is de minimale afmeting die is toegestaan op onze site. We prefereren het aanbevolen formaat met een hoogte van 1080px hoog en je foto verdient dat grotere formaat ook.
Beste Loes, Dank voor je zorgvuldige blik. Mooi om te lezen hoe je precies verwoordt wat mij in dit beeld aantrok. Fijn dat de combinatie van scherpte en zachte onscherpte zo goed overkomt.
Dank voor je terugkoppeling m.b.t. de 'site'-afmeting. Ik begrijp de voorkeur voor het aanbevolen formaat en onderschrijf dat een grotere weergave de foto ten goede komt. Tegelijkertijd speelt bij het resizen een practisch probleem mee: door de vaste x/y-koppeling van de maximale afmetingen op de site (i.h.bijz. max. hoogte van 1080px) is het lastig om grotere bestanden correct te schalen zonder kwaliteitsverlies. Dat maakt het niet altijd eenvoudig om aan het gewenste formaat te voldoen. De praktijk zal het leren met toekomstige uploads.
M.v.g., Luce
Beste Luce, ik begrijp niet zo goed wat je bedoel met het vast X/Y formaat. De maximale maten die wij aangeven zijn niet fixed op XY, dus als je bijvoorbeeld vierkante foto instuurt zal hij 1080x1080 zijn en een 2/3 formaat zal 1080x1620 zijn in liggend formaat en in staand formaat 720 breed en 1080 hoog. Puur omdat 1080PX de maximale hoogte is.
Mocht je me daar nog vragen over stellen dan kan dat via het contact formulier in de bovenbalk van de site.
Succes
Vriendelijke groet, Brigitte